Copyright © Terus Melangkah
Design by Dzignine
Sunday, March 24, 2013

Dari Batu Rakit ke Regensburg

       
                                                

       Syukur sebab ada juga kesempatan untuk mencoret tentang pengalaman semalam. Alhamdulillah, sebenarnya apa yang ingin dicoretkan hari ini adalah tentang sahabat ambo yang telah melanjutkan pelajaran ke Germany. Nama dia adalah Syami Ilman. Dia merupakan salah seorang sahabat ambo semasa belajar di SESTER dulu.

           Syukur setelah hampir dua tahun penat jerih yang dia lalui semasa melanjutkan pelajaran A-Level di GMI terbalas dengan tawaran untuk menyambung pelajaran untuk belajar di Deutschland dan lebih tepat lagi di Regensburg.

          Kalau diikutkan memang banyak kenangan bersama dia ketika di SESTER dahulu. Kenangannya pula adalah kenangan perkara pelik-pelik yang dilakukan bersamanya. Kalau difikirkan balik boleh pecah perut ketawa. Dia bertolak ke German pada 23/3/2013 yakni kelmarin pada pukul 7 pm dengan menaiki Airbus A380 Thai Airways ke Bangkok dan transit dari Bangkok ke Frankfurt.

         Pada pagi itu dia sempat mengajak ambo untuk berjumpa di Midvalley sebelum dia berangkat ke German. Dahulunya dia pernah berjanji untuk belanja ambo Kenny Rodger's Roasters kalau-kalau dia dapat sambung pelajaran ke German dan dia sudah pun menunaikan janjinya semalam. Ambo dengan seorang lagi sahabat ambo iaitu Amir Nasrin sempat berjumpa dia di Midvalley. Banyak juga ketawa bila berada dengan mereka.Ketawa bila percikan memori waktu dulu keluar dalam perbicaraan.

     Sebak juga rasa sebab ambo tidak dapat untuk pergi ke KLIA untuk tengok dia berlepas oleh sebab kekangan peperiksaan pertengahan tahun yang ambo hadapi. Namun secebis doa buatnya ambo harap mencukupi.

         Viel Glück Fruenden!



Before depature at Kenny Rodger's Roasters 

                                                        Ni ore paling hensem Amir Nasrin


1 comments:

Jika ada kekurangan dalam penulisan ini sila tinggalkan pesanan disini :)