Copyright © Terus Melangkah
Design by Dzignine
Sunday, April 07, 2013

Restoran Ar Rawsha, Kg Pandan

Bismillahirahmanirrahim



          Alhamdulillah, salah satu impian jalan- jalan cari makan ambo, telah ambo capai kelmarin. Kalau kita lihat pada tajuk sudah tentu orang boleh agak apa yang ambo makan kelmarin. Ya, kelmarin ambo dengan rakan sebilik ambo telah pergi ke restoran ar Rawsha dekat Kg Pandan untuk menikmati nasi Arab ^^. Al maklumlah kelmarin adalah final paper untuk mid semester exam. Lepas habis exam ambo dan 4 orang lagi rakan sebilik ambo terus bertolak dari CFS dengan menaiki kereta salah seorang dari roommate ambo .

       Sebenarnya tuan punya kereta yang menyarankan kami untuk pergi ke restoran tersebut setelah dia sudah beberapa kali berkunjung ke restoran tersebut. Rehlah jalan- jalan cari makan kami bermula dengan mengisi petrol kereta ford lama milik kawan ambo. Kata orang, sambil menyelam minum air. Sempat lagi kami semua singgah di kedai cendol sebelum meneruskan perjalanan.
                                     
                               Nila gambar orang yang buat bantahan, kalau diikutkan panjang lagi ni!

      Setelah membuka selera dengan cendol baru kami bergerak menuju ar Rawsha. Jalan di Kuala Lumpur, memang sangat sesak pada hujung minggu. Nak di jadikan cerita, ambo yang menjadi pemegang GPS tersalah beri arahan arah mana yang patut kami lalui. Kami terpaksa masuk ke City Centre KL yang penuh sesak.Perjalanan yang mengambil masa selama 30 min menjadi 2 jam 30 min. Semasa melalui menara maybank di Plaza Rakyat, kami terserempak dengan orang yang sedang membuat bantahan. Kalau tak silap bantahan dari pekerja - pekerja bank akibat mereka ditindas oleh pihak atasan.

      Nasib baik perjalanan yang lama itu tidak membosankan. Biasalah bila berjalan dengan rakan2 mesti ada gelak tawa yang menceriakan suasana.

                                                  
                                         
                                                                        Semangat betul!
                                         
                                                                  Inilah restoran dia.
           
                                                                             Akmal yang memang semangat!
            
Price untuk sepinggan besar Lamb Maghdut tu hanya RM 50 itu utk 5 orang.
kiranya RM 10 seorang lah. MURAH dan SEDAP!

5 comments:

Jika ada kekurangan dalam penulisan ini sila tinggalkan pesanan disini :)