Copyright © Terus Melangkah
Design by Dzignine
Friday, January 14, 2011

Keajaiban Di Lautan

Salam.. alhamdulillah beberapa minggu yg lalu sy sempat pulang ke kg sy di Kg Pulau Suri. Masa tu keaadaan cuaca tidak beberapa baik sbb pada masa tu mnghampiri musim banjir. Semasa pulang ke kampung pada waktu itu sy brsma abang sy telah diajak untuk joint pergi ke laut mencari ikan biasanya org kelantan pgl 'mengongkot'. Hahaha lucu rasanya bila nak tulis lain jer bunyinya. Alhamdulillah sy tidak mabuk laut dan tidak pening2 lalat.

Apa yang mengagumkan sy ialah apabila sy ternampak satu keajaiban yang berada di lautan. Keajaiban itu ialah apabila air laut itu berlainan warnanya . Ia diibaratkan mmpunyai pemisah antara dua kawasan . Teringat sy akan satu surah yang menceritakan tenteang kejadian tersebut iaitu surah Ar-Rahman .Apabila saya membaca terjemahan surah tersebut sy amat kagum dgn kejadian itu dan ingin skli melihat nya dan alhamdulillah keajaiban Allah tu dapat sy lihat juga. Selain itu mengikut sepupu sy dia juga mengatakan buih buih yang ada di sempadan antara dua kawasan laut itu tidak akan melalui antara kawasan yang berlainan.
Bold Italic



" Dia membiarkan dua lautan mengalir yang keduanya kemudian bertemu,
antara keduanya ada batas yang tidak dilampaui oleh masing-masing."
Ar Rahman (19-20)

1 comments:

  1. aslm, ammar, baru saya sdr ammar ada blog.. knp x publish kat fb..sory2..ni pun sy tgk kat stat..apa2 pun ammar good blog..nice song..green lover..haha..i like..teruskan usaha..

    ReplyDelete

Jika ada kekurangan dalam penulisan ini sila tinggalkan pesanan disini :)