Copyright © Terus Melangkah
Design by Dzignine
Thursday, January 27, 2011

QKU 5893 In Memory

Assalamualaikum. Tentu semua trtnya2 no kereta sapa tu dan apa kaitannya dgn post saya ni.Tapi peringtn kpd pmbaca sekiranya ingin mmbca entry baru ni diharap agar bersabar kerana ia mgkin pnjang kerana entry saya ini adalah pengalaman sy semalam bersama rakan2 drpd terengganu yang dtg ke kelantan.

Sbnarnya plat ni adalah plat kereta kpunyaan kereta kelisa kawan sy iaitu Fitri. Dia bersama rakan sy yang lain iaitu Arif dan Azroy telah berkungjung ke Kelantan dalam Jelajah KB Mall selama 4 hari. Mula2 smpai mereka telah mgmbil Amin di pasir tumboh dan Syafiq di chempaka.
Pd hari prtma mereka telah buat kejutan bila tiba2 sja mereka ty datang kerumah sy. Jadi apa lagi kami mrangcang projek2 yang ingin dibuat .Jadi malam tu ummi sy telah mmberi sdikit wang utk sy belanja diorang makan malam . Malam tu kami telah pergi makan chicken chop di kedai Selera Cik Siti. Memang kenyang makan smbil minum air gelas L . Lepas tu kami terus prgi mnikmati keindahan sungai di tepi hotel Ridel . Banyak la jugak yang kami bualkan sbb sudah lama kami xbrtmu .

Setelah brjanji pada esok harinya pada pukul 9 dengan menaiki kereta kelisa plat QKU 5893 sy arif roy syapiq amin n fitri merancang untuk pergi kerumah Fahmi di Kok Majid yang berada di Tumpat. Cuba lar bayangkan kereta kelisa tapi pnumpang 6 orang . Semuanya besar2 .Jadi ikan sardin lar pnumpang bwlakang. Tapi yang duduk paling selesa sekali adalah Roy. Mana taknya seat depan dia dah tempah. Pagi tu Amin lar driver kami. Memang sakan dalam kereta tu sebab cakap tak henti2 . Setelah sampai ke Kg Laut , kami pergi ke rumah Fahmi dengan harapan dia ada dekat rumah. Setelah berjuta kali memberi salam namun tiada orang yang menyahut salam kami . Dengan hampa kami berhimpit2 naik kereta. Kali ni fitri plak yang jadi driver. Dengan rasa hampa kami mninggalkan Kg Laut. Semasa dalam perjalanan tu kami mendapat sms dari Fahmi . Hmm patut lar takde org Fahmi pergi buat lesen huhuhu.

Jadi dengan hampa kami pergi ke Rantau Panjang menuju kerumah Hafiz Hamizi. Dalam perjalanan tu sy sempat membawa mereka ke Pantai Sri Tujuh . Biasa lar waktu baru pukul 10 masih lagi awal. Tiba2 Amin plak buat kerenah merajuk2 nak pergi ke Pgkalan Kubor . Jadi untuk memujuk Amin Fitri pon pergi lar tunjuk tempat tu kepada Amin. Namun ia mndapat bantahan dari Syafiq. Dia tu memang nak suruh org dengar cakap dia jer. Huh banyak kerenah sgguh sahabat2 ku ni. Lepas tengok tempat tu kami cuba pergi melalui jalan alternatif ke RP namun tiba2 kami nampak polis sedang mmbuat roadblock. Fuh nasib baik kami sempat mngelak ,kalau tak mahu disaman kami semua sebab terlebih penumpang.

Akhirnya memang sakit pelvic girdle berada di dalam kereta macam ikan sardin. Tapi memang yang selesa didalam kereta tu adalah Roy. Akhirnya tiba di Bukit Tandak . Tapi Hafiz suruh kami tidur di rumah neneknya. Memang janggal masuk kg orang. Jalan masuk ke kwsn rumah Hafiz memang brlumpur, so dgn bgganya driver kami Fitri rally dalam kg tersebut. Pada kami jgk nak tersesat untuk kerumah nenek Hafiz. Pada mulanya kami cuba msuk sebuah lorong kecik . Memang hairan lar sebab bila masuk lorong tuh macam hutan pokok getah jer jadi memang tak nampak macam ada kampung pon jadi kami keluar dari lorong tu dan menunggu Hafiz tunggu punya tnggu Hafiz datang dengan basikal jepun datuk dia. Rupa2nya betul la jalan kami masuk tadi. Memang seram jalan tu tak nmpak macam ada kampung pon dalam hutan pokok getah tuh. Dalam perjalanan tu ade ke patut Fitri , ada seorang mak cik di depan kami , Fitri cuba tekan brek tapi dia plak tertekan minyak jadi meluncur lah kereta tu dengan laju dalam kebun getah tu dan nasib baik mak cik tu tak dilanggar.

Setelah samapi dkt rumah nenek Hafiz barulah lega sikit sebab terus jer sampai n tak sampai punn satu jam , nenek dia menjemput kami makan nasi. Lepas makan nasi tu kami rehat2 sebelum kami bergerak ke pekan RP .Oleh kerana kepadatan . Hafiz emmbawa kami kerumah dia untuk mengambil kereta kancil. Rumah Hafiz mmg dekat dengan sekolah Baruh Pial. Pada petang tu mak Hafiz belanja kami jus apple. Kata Syapik ' Sedak gilo air yo bodo' barangkali dia tak pernah jumpa air sebegini rupa. Akhirnya ex KB kita kenal jugak RP .

Survey punyer survey kami berpakat nak beli baju jersey Malaysia dan kos semuanya RM 217.
Dan akhirnya kami ke beijing mosque . Lepas tu Hafiz bawa kami ke empangan ala2 empangan kenyir lar. Nama tempat tu Padang Bukit memang lagi kami tak sangka sbb jalan nak masuk tempat tu memang macam hutan pokok getah tapi bila jer sampai tempat dia memang perghh cantik!!! Tapi jalan dia memang rally. Kami sempat rally haha Felcra Rally , pelumba dia fitri dan amin hahhaha. Kereta yang tak ada sebutir habuk pun jadi macam lumpur daa. Dengan jalan berlubang2nya ,dengan bukit bukaunya. Memang pengalaman driver2 ni kalah driver lain . Ye la mana taknya baru jer dapat lesen dah bawa kereta tempat yang camtu. Yang lucunya banyak juga kereta stop time naik bukit haha. Memang kenangan yang tak boleh dilupakan FELCRA RALLY CHAMPIONSHIP PADANG BUKIT.

YAng frust lagi adalah apabila kereta Kelisa tu rosak signal dan viper. Habis hancus projek mee sup best pada malam tu . Nasib baik ayah Hafiz ada tapi dia cakap kat Fitri 'kalu de esok wat gi kat Giat Mara . Kalu xdop pagi esok siap lalu tapi kalu xde pete kut mgkin siap tapi kalu ore rama trlajok 2 , 3 hari baru siap ' . Pening KB memikir hal ni sbb keesokkan harinya dia kena hantra sy sebab saya ada hal. Dia dan roy pon merangcang sesuatu . Belum apa2 dah ada plan C . Mereka berpakat nak beli tiket bas nak balik KT kalau kete xboleh pakai. Jadi malam tu borak2 kosong jer la. Malam tu Syafiq lar tido paling awal iaitu pukul 9.30 mlm.

Keesokkan harinya kami pergi kerumah Hafiz utk breakfast dan utk mmbaiki kereta Fitri .
Hmm sambil menunggu kereta diabaikki kami sempat tengok cerita Ngankung . Huh lpas tu bkk FB kejap haha. Dan berita gembira buat kami adalah apabila kereta Fitri sudah dibaiki . Jadi kami segera packing barang untuk pulang . Jam 10 pagi kami bertolak ke KB. Memang satu pengalaman yang bermakna dan memang akan diingati seumur hidup THANKS FRENS !!!!!!!!!

1. fitri : bereh mar,mmg sedap r kluar ngan mu...
    sedap kali kianat amin r..hahaha

2. hah mmg kenak amin sedak kali..
    mg pom samer ri ..

3. fitri azizi : assalam...ak tak taw tiba2 rase nok bace entry nie sbb rindukan kawn2 lame,,satu knangan yang tak akn ak lupakan

4. huhu mg kabo gitu ri..aq pon jd sedih..

Jika ada kekurangan dalam penulisan ini sila tinggalkan pesanan disini :)