Copyright © Terus Melangkah
Design by Dzignine
Tuesday, February 01, 2011

Moga Allah Merahmati mu


Assalamualaikum. Pada 31.1.2011 saya telah menerima berita daripada kakak saya bahawa sahabat saya telah meninggal dunia. Nama dia adalah Wan Muhammad Al-hakim. Sebenanya da adalh sahabat saya ketiak saya berada di sekolah rendah redang di banggol. Namun apa yang saya sangka ialah pertemuan sebelum saya berpindah ke sekolah penambang semasa kami berada di darjah 5 adalah pertemuan terakhir kami. Baru2 ni saya bersyukur kerana dapat bertemu kembali dengan dia di dalam Facebook. Mana taknya semasa berada di sekolah rendah saya dan rakan saya Bazero selalu kerumah dia yang berada berhampiran dengan sekolah untuk bermain. Oleh kerana ibu saya seorang guru dan dia kadangkala mengambil saya lewat dia sering mengajak saya dan Bazero kerumahnya untuk bermain. Pada waktu itu kami memang mempunyai minat yang sama iaitu alat permainan. Namun mungkin Allah lebih menyayangi dia .

Saya pun kurang pasti apakah penyebab kematian sahabat saya ini. Sudah lama tidak berjumpa dan tidak sangka memang sudah tidak menjumpai dia di dalam dunia ini. Namun apa yang saya harapkan agar Allah sentiasa mengampuninya dan sentiasa merahmati nya .saya juga mengharapkan agar Allah menempatkannya di dalam kalangan orang2 yang dia kasihi . Kepada anda yang membaca post saya ini bersamalah menyedakahkan Al Fatihah kepadanya .
Al Fatihah....

0 comments:

Post a Comment

Jika ada kekurangan dalam penulisan ini sila tinggalkan pesanan disini :)