Copyright © Terus Melangkah
Design by Dzignine
Wednesday, September 19, 2012

Cinta Kerana Allah


       Cinta Kerana Allah. Begitulah tajuk buku yang baru ambo beli . Sekali tengok ada yang mengatakan buku ini sebuah novel tapi hakikatnya sangatlah bukan. Setelah lama hasrat dihati ini disimpan, akhirnya beberapa hari lepas tercapai juga hasrat untuk memiliki buku ini.

      Sebenarnya buku ini hasil coretan Ustaz Pahrol Mohamad Juoi dan buku ini sebenarnya sebuah buku motivasi cinta dan bukannya tentang cinta murahan yang diperjuangkan muda mudi zaman sekarang. Kata cinta kerana Allah, tapi pegang tangan dan macam - macam  perkara lagi yang mereka lakukan yang tidak menunjukkan cinta mereka kepada Allah.

Dalam buku ini beliau ada mengupas tentang bagaimana meletakkan ALLAH itu sebagai prioriti dalam cinta dan bagaimana untuk bercinta. Hatus diingat bercinta yang bagaimana? Bukan cinta muda mudi zaman sekarang. Tapi cinta antara suami dan isteri, anak dan keluarga serta cinta akan sahabat-sahabat. Konsep cinta ini sangatlah luas tetapi kebanyakan muda mudi mempersempitkan cinta itu dengan  'couple' .

      Baiklah itu saja perkongsia ambo pada hari ini dan sapa-sapa yang berkesempatan bolehlah beli . Kita sangatlah perlu mengambil sedikit iktibar untuk kita lebih gagah mengharungi hidup dan dengan membaca mungkin dapat kita akan dapat sedikit motivasi dan semangat dalam mengharungi hidup yang sangat mencabar ini .

0 comments:

Post a Comment

Jika ada kekurangan dalam penulisan ini sila tinggalkan pesanan disini :)