Copyright © Terus Melangkah
Design by Dzignine
Tuesday, April 19, 2011

Mimpi : Adakah Satu Petanda Atau Hanya Mainan Tidur




Assalamualaikum. Pada post hari ini saya ingin menceritakan pengalaman saya pada hari ini dimana saya rasa ianya agak pelik dan mungkin juga ia adalah dari Allah dimana dia ingin menunjukkan kebesarannya kepada kita semua.

Semua ini bermula pada tengah hari tadi iaitu pada pukul 12.00 tadi. Ketika itu saya tengah memikirkan apa yang ingin saya tulis didalam blog pada kali ingin. Almaklumlah tengah hari otak saya pun amatlah jammed. Pada ketika itu saya juga tengah memikirkan tentang hurmm nak kata masalah pun bukan tapi saya tidak tahulah nak describe apa tentang perkara itu.Sebenarnya pada pagi tadi teacer saya (secret nama dia) menyarankan saya agar berbuat sesuatu (adalah ) namun saya berat sangat untuk berbuat perkara itu. Jadi kerana memikirkan dua perkara iaitu memikirkan topik untuk blog dan memikirkan perkara tersebut.

Jadi kerana sudah merasakan satu bebanan saya pun memutuskan untuk tidur. Sebelum tidur saya sempat berdoa kepada Dia agar memberi saya mimpi bagi menyelesaikan masalah itu . Saya berdoa agar Allah menolong saya untuk memutuskan samada saya mengikut apa yang teacer saya suruh dan saya berharap agar Allah memberi saya idea untk saya menulis didalam blog ini. Saya berharap Allah menunjukkan semua itu didalam mimpi ketika saya tidur nanti.

Semasa tidur tadi saya mendapat satu mimpi. Namun perihal mimpi itu biarlah sahaja rahsia. Namun saya bersyukur ( Alhamdulillah ) kerana saya rasa mungkin itu adalah jawapan bagi kedua2 masalah saya tadi dan mungkin Allah memakbulkan doa saya untuk mencari kedua-kedua jawapan bagi masalah itu. Subhanallah betapa hebatnya kuasa Dia mengaturkan segalanya kepada kita yakni hambaNya. Mana taknya jika bukan kerana mimpi itu tidak mungkin saya dapat idea untuk menulis didalam blog ni . Tapi saya masih tidak dapat menafsirkan apa yang terkandung didalam mimpi tadi dan adakah mimpi tadi hanya sekadar mainan tidur ataupun adakah mimpi saya tadi merupakan satu petanda ataupun mempunyai maknanya dan saya perlu mencari apa makna disebaliknya?

Apa-apa pun saya berharap jika mimpi itu satu petanda ataupun mendapat makna disebaliknya saya berharap Allah memudahkan saya untuk merungkai maksud disebalik mimpi tersebut dan jika ia hanya sekadar mainan tidur saya bersyukur kerana bagi saya mimpi tadi adalah satu pengalaman yang menarik. Subhanallah

 -saya berharap agar mendapat komen dari pemabaca. kerana kita mungkin dapat berkongsi maklumat.

8 comments:

  1. wey, mimpi pasal apa? cecite cecite

    ReplyDelete
  2. hahah xleh ah nad ..sbb ni berkaitan ngan satu rahsia hahhaha....tetapi tempoh hari lah kan...ammar ada mimpi .... ms tu ngan syafiq ramli, kami tertengok senarai scholar JPA.. haah dia haha ntah ah tetapi rsnya dlm tu nama kami ada dalam list dan dalam tu ada cakap yang budak medic dia ambik berapa, budak engine dia ambik berapa dan kos2 lain pun ada jumlah scholar nya..huhu alhamdulillah jika mimpi itu menjadi kenyataan ...

    ReplyDelete
  3. ohh. hurm insyaAllah jadi kenyataan. walaupun sy x mimpi, sy harap sy pn dapat jgk. amin

    ReplyDelete
  4. amin haha insyaALLAH lah kita dapat hahha

    ReplyDelete
  5. mimpi cakap kat orang !

    ReplyDelete
  6. tak tahu nk komen apa, sebab tak faham -.- haha

    ReplyDelete
  7. haha macammna nk faham oit..sbb ni kan mimpi

    ReplyDelete

Jika ada kekurangan dalam penulisan ini sila tinggalkan pesanan disini :)