Copyright © Terus Melangkah
Design by Dzignine
Sunday, February 27, 2011

Bahagiakan Orang Lain Ye!!!

Assalamualaikum. Kelmarin saya berada di rumah bersama2 2 orang sepupu saya . Sebelum ni saya ada tengok dalam tv . Kita perlu membahagiakan orang lain untuk kita bahagia. Sebenarnya begini sepupu saya datang tu untuk tengok bola kat rumah saya. Ye la kan kami kan THE RED WARRIORS best fan ha3. Jadi nak buat macam mana saya tak dapat hantar dia balik ke rumah dia dekat Pantai Suri (penah n aizi kenal la) so dia  relax2 dulu kat rumah saya. Saya amat keciankan sepupu saya yang sorang ni kerana dia mempunyai penyakit n yang menyekatkan dia untuk bersekolah . Dia memang diantara orang yang pintar lar . Tetapi dia terpaksa berhenti sekolah time dia form 1 rasanya.

So dia terpaksa lar duduk di rumah . Memang boring dok rumah kan so oleh kerana dia ni dikategorikan orang yg 'mudoh kiro' dia nii memang ringan tangan .Asal orang dia mintak tolong jer dia tolong dan dia juga bantu ayah dia menjadi nelayan. So, semalam saya telah membantu dia mendiscover pasal computer ni ( eleh aq pom xpndai sgt haha) . Ye la dia sebelum ni dia memang tak berpeluang langsung untuk mendiscover comp nih. Sebagai cousin yang penyayang saya mula2 ajar dia buka e mail. Bayang lar org yang boleh dikatakan hanya beberapa kali sahaja pegang comp ni bila saya ajar dia buat email fuhh cepat betul dia belajar. N lepas tu saya ajar dia bukak FB . Lepas dia dah pandai sikit2 tu say biar dia mendiscover dengan sendiri segala benda yang ada dlam internet tu. Dan yang penting saya rasa bahagia kerana saya telah membahagiakan seorang iaitu sepupu saya
ni lah e mail dia mydin007@gmail.com
 

2 comments:

  1. HAHAHAHAHAHA ; BAGUS ANDA SEPUPU YG PENYAYANG ,
    yup, jika kita buat baik terhadap insan makhluk ALLAH SWT nescaya ALLAH akn membalasnya dengan berganda-ganda pahala nanti, dan orang akan membalas kebaikan anda ;)

    ReplyDelete
  2. hahah biasa r penas....ahha add lar dio penah wehh

    ReplyDelete

Jika ada kekurangan dalam penulisan ini sila tinggalkan pesanan disini :)