Copyright © Terus Melangkah
Design by Dzignine
Saturday, March 26, 2011

Kembara Result SPM (Part 1)

Assalamualaikum. Kisah ini sebenarnya yang berlaku tempoh hari semasa aku, Aizi , Afnas dan Amir merancang untuk pergi mengambil keputusan SPM pada 23.3.2011. Keluarga kami tidak dapat hadir kerana mereka ada kerja yang mereka perlu laksanakan pada hari itu. Jadi kami bertolak ke Terengganu sehari awal iaitu 22.2.2011 kerana kami nak jalan2 sekitar bandar KT kerana sudah lama x jalan2 di KT. Sebenarnya kisah ini ditulis kerana aku tidak mahu merupakan setiap detik ketika aku mengembara bersama rakan2 aku kerana bagi aku inilah pengemaraan mengambil keputusan SPM yang paling seronok yang pernah aku alami.

Kami bertolak dari KB pada pukul 12.15 tengah hari dengan menaiki bas Tranasional. Perjalanan tu mengambil masa selama 3 jam. Memang tidak sedar 3 jam berlalu kerana Amir N menceritakan pengalaman dia di PLKN . Selain tu banyaklah jugak kami bercerita gosip2 nih .Ha9 aku dan Amir memang bila bertemu banyak benda yang nak diceritakan. Memang x disangkalah Amir kerana dulu bila mendapat tahu dia terpilih menyertai PLKN mengamuk sakan dia. Aku hanya gelak saja. Bila sampai di KT aku dan Aizi beli tiket balik ke KB di tempat SP Bumi. Setelah itu Amir yang kelaparan mengajak kami untuk makan2. Aku dan Amir pula setelah sekian lama orang berdebar dengan result SPM kami pula bila sampai di KT pula baru terasa debarannya.

Kami berjalan2 mencari restoran sambil bercerita dan diselangi dengan ketawa. Akhirnya kami makan nasi ayam dekat dataran Syahbandar. Lepas makan afnas menelefon cg Jat untuk kami menumpang tidur di asrama. Rupa2nya Amsyar dan Hairul pun datang ambik result mereka ngan bas dan kami berjumpa di sekolah. Setelah sampai di sekolah kami borak2 dengar junior2  kami. Maklumlah lama xjumpa.

Sudah lama xberkunjung ke SESTER. Malam tu setelah solat isyak kami semua termasuk Hairul dan Amsyar merancang untuk pergi makan kat luar. Ye lah dulu xboleh 'fly' malam2 tetapi kini kami boleh 'fly'!!! sebelum tu kami terjumpa ngan teacher Yus haha borak lagi . Time borak2 tu Syafiq Ramli call aku . Time dia call aq terus bagi phone tu dekat Tc Yus . Syafiq kena bang2 boom dengan Tc haha pecah perut kami dibuatnya.

Hairul dan Amsyar pergi ke Mayang Village. Aku Amir Afnas Aizi xnak berjalan jauh so kami decide makan2 di restoran terdekat saja. Amir paksa aku untuk makan so aku makan jer lah orang nak belanja. Bila balik tu aq borak2 ngan Najmie sebelum aq pergi tido. Afnas mendiamkan diri saja mungkin kerana berdebar kot. Malam tu fitri hantar burger legend kepada kami. Dan malam tu Usop jgak sampai dari Shah Alam . Malam tu kami tambah ngan usop gelak sakan bercerita tentang  nostalgia di asrama di bilik rehat asrama yang juga menjadi bilik study. Budak form 4 jugak gelak sakan mendengar celoteh2 kami agak lama kami borak2 sampai pukul 2.30.

to be continue

0 comments:

Post a Comment

Jika ada kekurangan dalam penulisan ini sila tinggalkan pesanan disini :)